Vrijdag 7-7 zijn wij na 12:00 uur gesloten i.v.m. de bruiloft van Robert
29 juni 2017
Identiteitsfraude met digitale ID
Veiligheidsrisico’s van WiFi netwerken
23 oktober 2017

De Nederlandse taal weet me elke keer weer te verbazen. Nu kwam ik het woord “slamming” tegen in de wereld van de telefonie. Slamming, daar had ik nog niet eerder van had gehoord. Had dat iets te maken van VoIP bellen of was het iets heel anders. Ik ging op onderzoek uit en ontdekte het volgende?

Wanneer je overstapt van telefoonaanbieder mag de nieuwe telefonieaanbieder het abonnement alleen met toestemming van de klant overzetten. Vaak nemen ze dit tijdens een telefoongesprek op of sturen ze een contract per e-mail. Echter zonder nadrukkelijke toestemming van de klant mag een andere telefoonaanbieder niet het abonnement overnemen. Helaas gebeurt dit wel? En dat is nou Slamming.

Gedupeerden zeggen ook wel dat ze dan “geslamd” zijn. Ik had echter nog nooit van het werkwoord Slamming gehoord en zou hebben gezegd dat ik ten onrechte ben overgezet. Het komt echter op hetzelfde neer. Zonder toestemming mag niemand een telefonieabonnement overzetten. Dat is bij de wet verboden en telefoonaanbieders hebben daarom afspraken gemaakt dat de gebruiker van het nummer toestemming moet geven.

Maak je gebruik van onze Call Solutions en bel je via VoIP, maar ben je overgezet naar een andere telefoonaanbieder zonder dat je dat wist? Neem dan direct contact met ons op. Je wilt uiteraard dat je zo snel weer mogelijk belt via onze betrouwbare en stabiele Call Solutions.